Lähetys ja kansainvälinen vastuu

Evankeliumin eteenpäin vieminen ja palvelu ovat kristittyjen yhteinen tehtävä kaikkialla maailmassa - sekä lähellä että kaukana.

Kirkolle keskeistä on sanoma kaikki rajat ylittävästä Jumalan armosta ja rakkaudesta. Kirkko on olemassa viedäkseen tätä viestiä eteenpäin. Siksi se kutsuu ihmisiä Jumalan yhteyteen sekä rohkaisee välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Kirkon järjestöjen avulla seurakunnat pyrkivät tekemään tästä totta kaikilla mantereilla.
Suomen evankelis-luterilainen kirkko toimii lähetystyön, kehitysyhteistyön ja katastrofiavun kautta yli 60 maassa, kuudessa maanosassa.

Kauniaisten suomalainen seurakunta osallistuu tähän tärkeään työhön muun muassa tukemalla nimikkokohteita ja kummilapsia sekä Martat ja Mariat -kansainvälisen vastuun ryhmän kautta. Myös Yhteisvastuukeräys on tärkeä osa kotimaista ja kansainvälistä vastuuta. Vakituisen toiminnan lisäksi järjestetään myös lähetykseen ja kansainväliseen vastuuseen liittyviä tapahtumia ja tempauksia.

Tule mukaan kantamaan vastuuta lähimmäisistä ja luomakunnasta lähellä ja kaukana!