Solmuja parisuhteessa -neuvonta

Parisuhdekriisissä kipeiden kokemusten alle hautautuu helposti kaikki se, mikä parisuhteen historiassa on koettu hyväksi ja toimivaksi. Tuntuu, että ihmissuhde on mennyt solmuun ja omat voimavarat ovat koetuksella. Usein myös on vaikea nähdä niitä asioita, jotka parhaimmillaan ovat hyvin ja antavat voimia.

Solmuja parisuhteessa -neuvonnassa on tarkoitus opetella puhumaan itsestä käsin ja jakamaan omaa sisäistä maailmaansa: tunteita, ajatuksia, tarpeita ja toiveita.

Solmuja parisuhteessa- neuvonta on tarkoitettu parisuhteen ristiriitojen selvittämiseen silloin, kun solmu ilmenee vuorovaikutustasolla. Tavoitteena on auttaa pariskuntia ymmärtämään molempien kannalta, mistä solmutilanteessa on kysymys ja millaisia edellytyksiä  parisuhteen jatkamisen tai päättämisen osalta löytyy.

Solmuja parisuhteessa -työskentelyyn voivat osallistua pariskunnat, joiden parisuhde on koetuksella ja haastavasta tilanteesta selviytyminen ilman ulkopuolista apua tuntuu raskaalta. Solmuja parisuhteessa -työskentelyyn sisältyy kahdeksan tapaamiskertaa.

Solmuja parisuhteessa -neuvoja ja perhetyöntekijä Sanni Hackman, 050 3722410, susan.hackman(at)evl.fi

Perheneuvonta Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksessa

Kauniaisten seurakunnat tekevät yhteistyötä Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksen kanssa.

Kauniaislaiset parit ja perheet saavat 1.3.2021 alkaen pari-, perhe- ja yksilöterapiaa parisuhteen ja perheen ongelmiin Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksesta. Perheneuvonta on ilmaista kaikille kauniaislaisille eikä edellytä kirkkoon kuulumista.

Espoon seurakuntien perheneuvonnassa työskentelee 14 perheneuvojaa, joista kaksi antaa neuvontaa sekä suomeksi että ruotsiksi. Perheneuvonnan toimipisteet ovat Tapiolassa: Tornitalossa ja Spektrissä. Kauniaislaiset voivat hakeutua asiakkaaksi yksin, yhdessä kumppanin kanssa tai perheenä etnisestä taustasta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Perheneuvojat antavat niin pari-, perhe- kuin yksilöterapiaa. Varaukset perheneuvontaan hoituvat puhelimitse numerosta 09 8050 2420, ma, ti, to ja pe klo 9–11.

Linkki: https://www.espoonseurakunnat.fi/perheneuvonta

Kirkon perheneuvonta

Kirkolla on perheasian neuvottelukeskuksia, jotka palvelevat maksutta. Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä. Koko kirkon perheneuvonnasta voit lukea tarkemmin täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Solmuja parisuhteessa