Kurssit ja teemapäivät

innostavat ihmisenä olemisen kysymysten äärelle. Alku- ja loppuhartaudet johdattavat hiljentymään.

Yö kirkossa aikuisille 12.-13.4.

Mahdollisuus nukkua yö kirkossa. Tapahtuma alkaa perjantaina klo 19.30 ja päättyy lauantaina klo 9. Illalla ohjelmassa virikepuhe unista, yhteinen kevyt illallinen ja ehtoollishartaus. Hiljaisuus klo 23. Aamulla hartaushetki ja aamupalaa. Tapahtuma päättyy klo 9.  Oma patja, peitto / makuupussi mukaan!

Ilmoittautuminen anna-kaisa.tuomi@evl.fi 8.4. mennessä.

Mahdollisuus itsetuntemushaastatteluun

Haastattelussa kartoitetaan enneagrammiteoriaan pohjautuvien kysymysten kautta omaa tapaa ajatella, tuntea ja toimia. Enneagrammi on vanha menetelmä, joka perustuu yhdeksään erilaiseen persoonallisuustyyliin. Niiden joukosta voi löytää itsensä, omat vahvuutensa ja kasvuhaasteensa. Haastattelu palautteineen kestää noin tunnin. Sitä edeltää lyhyt ennakkotehtävä. Haastattelusta kiinnostunutta pyydetään ottamaan yhteyttä Anna-Kaisa Tuomeen.

Seurakunnassa järjestetään välillä enneagrammikursseja ja -päiviä. Itsetuntemushaastattelu antaa  hyvän lähtökohdan omalla enneagrammityöskentelylle.

Ryhmät

Keskustelevat naiset

Pieni alustus ja keskustelua aiheesta kahvikupin ääressä.

Keskustelevat naiset kokoontuvat vielä yhden kerran kevätkaudella kirkkopyhiinvaelluksen merkeissä myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Sen jälkeen ryhmä päättää toimintansa.

Lukutoukat

Kirjallisuuspiiri kokoontuu kaunokirjallisuuden ääressä kuukausittain keskiviikkoiltana sekä käy muutaman kerran vuodessa teatterissa tai jossakin muussa kulttuuritapahtumassa. Ryhmää ohjaavat toimittaja Raija Pelli ja Anna-Kaisa Tuomi. Ryhmä ottaa uusia jäseniä mahdollisuuksien mukaan. Vapaita paikkoja voi tiedustella Anna-Kaisa Tuomelta.

Rukousta ja Raamatun lukua

Kevään kokoontumiset joka toinen maanantai (parilliset viikot) 8.1., 22.1., 5.2., 19.2., 4.3., 18.3., 1.4., 15.4., 29.4., 13.5. ja 27.5. klo 18.15-20.15 Sebastoksessa.

HUOM! 8.1. KOKOONTUMINEN POIKKEUKSELLISESTI KIRKON ALATAKKAHUONEESSA.

Ryhmässä rukoillaan myös kirkon aulassa olevaan rukouslaatikkoon jätettyjen ja seurakunnan kotisivujen kautta tulleiden rukouspyyntöjen puolesta.

Ryhmää ohjaavat Kari Mattila ja Ritva Kallio. Avoin ryhmä, ei erillistä ilmoittautumista.

Rukousta ja Raamatun lukua päivällä

Päiväraamattupiiri kokoontuu noin joka toinen torstai (parittomat viikot) seuraavina päivinä 18.1., 1.2., 15.2., 29.2., 14.3., 11.4., 25.4. ja 23.5. klo 14-15.30 kirkolla alatakkahuoneessa.

Raamattu ja rukousnauha
Jumalan kämmenellä

Hiljaisuuden retriitit ja pyhiinvaellusmatkat

Hiljaisuuden retriitti Örön saarella 26.-28.4.2024

Koe Örön heräävä kevät, lintujen paluumuutto ja saaren ainutlaatuinen tunnelma hiljaisuuden retriitissä!

Retriitissä osallistujat sitoutuvat hiljaisuuteen (puhumattomuuteen) perjantai-illan rukoushetkestä sunnuntaipäivän kotimatkan alkuun saakka. Hiljaisuutta rytmittävät hartaushetket, virikepuheet, meditaatiot, yhteiset ateriat, lepo ja liikkuminen luonnossa. Majoitus yhden hengen huoneessa hotellissa. Hinta täysihoitoineen ja laivamatkoineen 320 €. Ilmoittautuminen 1.1.2024 lähtien anna-kaisa.tuomi@evl.fi

Retriitissä ohjaajina Anna-Kaisa Tuomi ja Eija Nurmio.  RETRIITTI ON TÄYNNÄ!

Hiljaisuuden retriitti Kauniaisten opettajille 14.-16.3.2024

Retriitti pidetään Vihdin Riuttarannassa. Retriitti alkaa torstaina klo 17.30 ja päättyy lauantaina klo 10. Osallistujiksi otetaan ensi sijassa Mäntymäen ja Kasavuoren koulujen sekä Kauniaisten lukion opettajia. Jos paikkoja jää vapaaksi, otetaan mukaan myös muita seurakuntakuntalaisia. Retriitin hinta heiltä 100 €.

Retriitissä ohjaajina Anna-Kaisa Tuomi ja Tiro Rohkimainen.

Pyhiinvaellusmatkat

Pyhiinvaellusmatkoja tehdään muutaman vuoden välein kotimaahan. Pyhiinvaellusmatkalla tehdään ulkoisen matkan lisäksi aina myös omaa sisäistä matkaa. Vapaus, yksinkertaisuus, hitaus, huolettomuus, jakaminen ja hengellisyys ovat pyhiinvaelluksen avainsanoja.

Kappalainen

Seurakuntayhtymän häirintäyhdyshenkilö