Martat ja Mariat

Martat ja Mariat on lähetyksen ja kansainvälisen vastuun ryhmä, joka kokoontuu kirkon yläsalissa kerran kuukaudessa torstaisin kello 12-14 kulloinkin uuden, ajankohtaisen teeman äärelle. Ryhmän nimestä huolimatta myös miehet ovat lämpimästi tervetulleita!

Piirin tavoitteena on tukea seurakuntamme nimikkölähettien työtä osallistumalla joulumyyjäisiin ja muihin
lähetystapahtumien järjestämiseen. Ryhmä osallistuu myös Yhteisvastuu-keräyksen toteuttamiseen.

Martat ja Mariat tukee Senegalin päiväkerhotyötä Läntisessä Afrikassa. Senegalilaisista yli puolet on lukutaidottomia eivätkä läheskään kaikki lapset pääse kouluun. Suurin lapsista asuu maaseutukylissä, joissa maanviljelyksellä ja karjanhoidolla elävän väestön toimeentulo on niukkaa eikä lasten koulunkäyntiin yksinkertaisesti ole varaa. Kummien tuki auttaa myös lasten perheitä ja lähiyhteisöä.

Ryhmällä on myös oma kummilapsi.

Martat ja Mariat

Kokoontumiset keväällä klo 12-14 kirkon yläsalissa.

to  1.2. Kevään startti, kummilapsikeräys

to 29.2. kirkkoherra Mimosa Mäkinen

to 21.3. Rukoushelmet

to 18.4. Ajankohtaista

to 30.4. Leivotaan munkkeja Yhteisvastuun hyväksi.

to 16.5. Pieni lounasretki

Yhteivastuukeräys