Vuoden 2024 Rippikouluun ilmoittautuminen

Tervetuloa riparille, te vuoden 2024 aikana 15 vuotta täyttävät seurakuntalaiset. Noin puoli vuotta kestävä ripari huipentuu konfirmaatioon. Myös kirkkoon kuulumattomat nuoret ovat tervetulleita riparille ja tutustumaan seurakuntaan. Konfirmaatio edellyttää kuitenkin kirkon jäsennyttä.

Otamme kullekin leirille 25 riparilaista. Kaikki Kauniaisten seurakuntaan kuuluvat nuoret pääsevät riparille kotiseurakuntaan.

Muutkin voivat toki hakea leireillemme, mutta kehotamme varmuuden vuoksi hakemaan myös kotiseurakunnan riparille. Näin et jää ilman riparia, jos et sattuisi mahtumaan meille. Jos käyt koulua Kauniaisissa, mutta asut muualla, laita siitä erikseen maininta hakemukseen. Muualla asuvat valitaan leirille ilmoittautumisjärjestyksessä. Eli muualta ilmoittaununeista ensimmäiset pääsevät meille.

Ilmoittautumisaika 9.10-31.10.

Sähköinen lomake tästä linkistä. Leirivalinnat ilmoitetaan riparilaisille kirjeitse viikolla 48.

Leirikeskusten majoituskapasiteetin ja turvallisuusmääräysten vuoksi leirien ryhmäkoot ovat rajatut. Näin ollen toivomme joustavuutta ilmoittautumiseen: hakulomakkeeseen tulee laittaa suosikkijärjestyksessä kaikki leirivaihtoehdot, jotka ovat mahdollisia.

.

Tule kokemaan kaikkea maan ja taivaan väliltä!
Ripari huipentuu konfirmaatioon.

Kirkkoon kuulumattomat kauniaislaiset

Kirkkoon kuulumaton nuori voi käydä rippikoulun. Riparin jälkeen hänen on yhdessä vanhempiensa kanssa päätettävä haluaako hän liittyä kirkkoon. Jos kirkkoon liittyminen tuntuu oikealta ratkaisulta, nuori voidaan konfirmoida. Kirkkoon kuulumattomia ei konfirmoida. Kirkkoon liittyminen ja konfirmaatio edellyttävät kastetta, jonka järjestelyistä sovitaan tarvittaessa oman rippikoulupapin kanssa.

Asutko muualla, mutta haluaisit riparille Kauniaisiin?

Riparipaikat jaetaan niin, että ensin rippikoulupaikan saavat Kauniaisten suomalaisen seurakunnan jäsenet ja sitten muut Kauniaisten seurakunnan alueella asuvat nuoret. Tämän jälkeen vapaita paikkoja tarjotaan ulkopaikkakuntalaisille mahdollisuuksien mukaan. Hakulomakkeeseen kannattaa laittaa mahdollisimman monta vaihtoehtoa. Silloin on suuremmat mahdollisuudet päästä johonkin Kauniaisten ryhmään, mikäli jokin tietty ripariryhmä osoittautuukin hyvin suosituksi. Kannattaa olla yhteydessä omaan kotiseurakuntaan ja tiedustella ilmoittautumiskäytäntöä myös sieltä varmuuden vuoksi, jos käykin niin, että rippikoulupaikkoja ei Kauniaisissa riitä kaikille halukkaille.