Apua ja tukea elämään

Seurakunnassa olemme toinen toisiamme varten. Kun mieltäsi painavat elämän huolet, kuten suru, masennus, yksinäisyys, parisuhdehuolet, taloudellinen hätä tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Näissä vaikeissa tilantanteissa keskusteluapua saat papeilta, diakoniatyöntekijöiltä, nuorisotyöntekijöiltä ja perhetyöntekijöiltä. Tarvittaessa seurakunnan työntekijää voi pyytää myös kotikäynnille. Myös kotiehtoolliseen on mahdollisuus, jos messuun ei ole mahdollista tulla yhteiselle ehtoolliselle.

Seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot löydät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Diakoniatoimisto

Voit ottaa diakoniatoimistoon yhteyttä, kun tarvitset luottamuksellista keskustelua, keskustella hengellisistä kysymyksistä tai tarvitset ruoka- tai muuta taloudellista apua yllättävän elämäntilanteen seurauksena.

Diakoniatyöntekijän tapaamisesta voit sopia puhelimitse tai sähköpostitse.

Diakoniatoimisto on kirkon kerhorakennuksessa (Kavallintie 3), sisäänkäynti sisäpihalta. Ulko-ovi on lukossa, joten soita ovikelloa tullessasi.

Yhteystiedot:
Diakoniatyöntekijä Pirjo Luoma, puh. 050 301 7028, sähköposti: pirjo.luoma@evl.fi
Nuorisodiakoni Sonja Holkerinoja, puh. 050 464 7001, sähköposti: sonja.holkerinoja@evl.fi

Keskustele papin kanssa

Voit saada keskusteluapua elämän kriisitilanteissa sekä hengellistä tukea ja ohjausta seurakunnan papeilta. Tapaaminen voi olla kertaluonteinen tai jatkua useamman kerran. Keskusteluajan sopimiseksi voit ottaa suoraan yhteyttä pappiin:

Anna-Kaisa Tuomi
p. 050 544 7535 / anna-kaisa.tuomi@evl.fi

Kari Kuula
p. 050 590 8308 / kari.kuula@evl.fi

Mimosa Mäkinen
p. 050 303 7584 / mimosa.makinen@evl.fi

Perheneuvonta Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksessa

Kauniaisten seurakunnat tekevät yhteistyötä Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksen kanssa.

Kauniaislaiset parit ja perheet saavat 1.3.2021 alkaen pari-, perhe- ja yksilöterapiaa parisuhteen ja perheen ongelmiin Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksesta. Perheneuvonta on ilmaista kaikille kauniaislaisille eikä edellytä kirkkoon kuulumista.

Espoon seurakuntien perheneuvonnassa työskentelee 14 perheneuvojaa, joista kaksi antaa neuvontaa sekä suomeksi että ruotsiksi. Perheneuvonnan toimipisteet ovat Tapiolassa: Tornitalossa ja Spektrissä. Kauniaislaiset voivat hakeutua asiakkaaksi yksin, yhdessä kumppanin kanssa tai perheenä etnisestä taustasta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Perheneuvojat antavat niin pari-, perhe- kuin yksilöterapiaa. Varaukset perheneuvontaan hoituvat puhelimitse numerosta 09 8050 2420, ma, ti, to ja pe klo 9–11.

Linkki  https://www.espoonseurakunnat.fi/perheneuvonta

Länsi-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystys ja Kauniaisten kriisiryhmä

Länsi-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystys hoitaa myös Kauniaisten kriisitilanteita. Sosiaali- ja kriisipäivystyksen tehtäviin kuuluvat tilanteet, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä, esimerkiksi:

* Huoli lapsesta tai perheen tilanteesta

* Huoli aikuisen tai vanhuksen pärjäämisestä tai selviytymisestä kotona

* Äkillinen traumaattinen kriisitilanne, onnettomuus tai muu järkyttävä tapahtuma, kuten läheisen kuolema, läheisen tai oma vakava sairastuminen, kohtukuolema, keskenmeno, väkivalta tai tulipalo.

Kuntalaiset tavoittavat Länsi-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystyksen numerosta 09 816 42439. Tarvittaessa sosiaali- ja kriisipäivystyksen työntekijät liikkuvat sinne, missä apua tarvitaan, esimerkiksi onnettomuuspaikalle, työpaikalle tai kotiin.

Kauniaisten oma kriisiryhmä tukee äkillisten onnettomuustilanteiden, kuolemantapausten tai muiden äkillisten, järkyttävien tilanteiden jälkeen. Tarvittaessa se järjestää ryhmämuotoisen jälkipuintitapaamisen, jossa tapahtunutta käydään läpi muiden asianosaisten kanssa. Kriisiryhmässä on kaupungin ja seurakunnan työntekijöitä. Ryhmän jäsenenä ja yhdyshenkilönä Anna-Kaisa Tuomi. Kriisiryhmän puhelinnumero on 050 344 6652.

Nainen, joka pitelee päätään. Päästä lähtee tuherruksia kuin savua.
Apua ja tukea kaikenlaisiin elämän haasteisiin ja kysymyksiin.