Yhteisvastuu 2017: Ihminen ei ole kauppatavaraa

Yhteisvastuu_L.jpg

Vuoden 2017 Yhteisvastuu-keräys käynnistyi kynttilänpäivänä. Vuoden 2017 teema muistuttaa, että ihmisarvo ei ole itsestäänselvyys edes suomalaisessa yhteiskunnassa. Tämän vuoden keräysvaroilla autetaan ihmiskaupan uhreja Suomessa yhteistyössä Pro-tukipiste ry:n, Rikosuhripäivystyksen, Pakolaisneuvonta ry:n ja Monika-Naiset liitto ry:n kanssa. Ennaltaehkäisevän ja ihmiskaupan uhreja tukevan työn kautta pyritään torjumaan ihmiskauppaa ja hyväksikäyttöä, sekä tuetaan uhreja aineellisen avun, oikeudellisen neuvonnan ja kriisiavun keinoin.

Yhteisvastuukeräys mahdollistaa ihmisarvon puolesta taistelemisen myös kansainvälisesti. Keräysvaroilla tuettava kansainvälinen työ keskittyy erityisesti konfliktien keskellä asuvien nuorten auttamiseen, jotta he pystyisivät rakentamaan kohtuullisen elämän, eivätkä joutuisi ihmissalakuljettajien ja ihmiskaupan uhreiksi. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Osallistu Yhteisvastuuseen lahjoittamalla, keräämällä tai osallistumalla tapahtumiin. Ajankohtaiset Yhteisvastuu-tapahtumat löydät seurakuntamme omalta Yhteisvastuu-sivulta. Tule mukaan talkoisiin ihmisarvoisen elämän puolesta!

2017-02-06 16:21:01.0