Seurakunta mukana elämän erilaisissa juhlahetkissä

Elämään mahtuu suuria ja pieniä ihmeitä. Vaihtelevat tapahtumat, ilot ja surut kokoavat läheiset yhteen elämän monenlaisissa tilanteissa.

Seurakunta on mukana elämänkaaren monissa eri vaiheissa, kasteessa, rippikoulussa, vihkimisessä, kodin siunaamisessa sekä hautaan saattamisessa.

Ole yhteydessä seurakuntatoimistoon, kun haluat varata papin perhejuhlaan, varata tiloja tai saada vastauksen esimerkiksi juhlan järjestämiseen liittyviin käytännön pulmiin.

Voit tutustua tarkemmin seurakunnan tiloihin Kirkko ja tilatLinkki avautuu uudessa välilehdessä -sivulla, kuvia. Jos haluat tulla tutustumaan kirkon tai Sebastoksen tiloihin, voit olla yhteydessä kirkonpalveluskuntaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja sopia ajan heidän kanssaan. Lisätietoja perhejuhlista löydät myös Perhejuhlat ja hautajaisetLinkki avautuu uudessa välilehdessä -osiosta.

Seurakuntatoimisto palvelee

ma-ti  klo 10-14, ke klo 12-14

to klo 10-16

perjantaisin palvelu puhelimitse klo 10-14

Puh:  050 500 9000

kauniaisten.suom.srk (at) evl.fi

Käyntiosoite:  Kavallintie 3, 02700 Kauniainen

Postiosoite:   PL 4   02701 Kauniainen

Poikkeukset seurakuntatoimiston aukioloaikoihin löydät tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kastemaljan ääreltä ponnistetaan elämän seikkailuja kohti!

Perhejuhlien järjestämisen usein kysytyt kysymykset

Periikö seurakunta tilojen käytöstä vuokraa?

Kirkon ja seurakuntien toimitilan Sebastoksen tilat sekä astiat tarjoilua varten saa ilmaiseksi käyttöön. Seurakunnan pöytäliinojen käytöstä laskutetaan pesulamaksu.

Voinko varata tiloja esimerkiksi syntymäpäiviin, rippijuhliin tai muihin merkkipäiviin?

Kirkon tiloja voi varata ainoastaan kirkollisten toimitusten (kaste, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminen) yhteydessä oleviin perhejuhiin. Muihin perhejuhliin ei tiloja voida valitettavasti antaa, koska tilat ovat kahden seurakunnan toiminnassa kovin varattuja. Sebastoksen toimitilaa voi varata kastetta ja kastekahveja varten.

Onko seurakunnalla pitopalvelua?

Seurakunnalla ei ole pitopalvelua. Juhlan järjestävä perhe vastaa tarjoilusta ja jälkitöistä joko varaamalla itse pitopalvelun tai järjestämällä tarjoilusta ja jälkitöistä vastaavat henkilöt.

Millainen varustus tilojen käyttöön kuuluu?

Seurakunta antaa kirkon (+ Sebastoksen) tilat ja astiat ilmaiseksi käyttöön. Mikäli vieraiden pöytiin halutaan pöytäliinat, suosittelemme pöytäliinojen vuokrausta esim. catering-yritykseltä (myös omat liinat ok) ja mikäli se ei ole mahdollista, seurakunta voi vuokrata pöytäliinoja, mutta vain kirkon tiloihin (ei Sebastos). Pöytäliinojen vuokraushinta on 12 €/kpl (sis. alv 24%). Lisätietoja kirkon vahtimestarilta.

Voiko kirkon keittiöön ja kirkon (sekä Sebastoksen) tiloihin käydä tutustumassa ennen tilaisuutta (esim. tarjoilusta vastaavat henkilöt)?

Kyllä voi. Tällöin kirkon vahtimestari voi esitellä tiloja. Tutustumiskäynnin  ajankohta sovitaan  kirkon vahtimestarin kanssa, puh. 050 469 6870.  Sebastoksen toimitilan osalta sisäänpääsyn sinne juhlapäivänä perhe sopii suoraan erikseen kirkon vahtimestarin kanssa.

Kuinka kauan kirkon ja Sebastoksen  tilat  ovat käytettävissä esimerkiksi kastekahveja tai muistotilaisuutta varten?

Tilat ovat käytössä juhlatilaisuuden alkamisesta 4 tunnin ajan (sisältää jälkityöt, joista vastaa tilaisuuden varaaja tai esim. pitopalvelu). Lisäksi kirkon keittiö ja juhlatila sekä Sebastoksen toimitila ovat käytettävissä pääsääntöisesti 2 tuntia ennen tilaisuuden alkua tarjoilun valmisteluun. Kirkkosali on varattu toimituksen ajaksi.

Muuta huomioitavaa?

Kauniaisten kirkko on kahden seurakunnan (Kauniaisten suomalainen ja ruotsalainen seurakunta) yhteinen kirkko (samoin seurakuntien yhteinen toimitila Sebastoksessa).  Kaikki molempien seurakuntien tilaisuudet ja tapahtumat järjestetään kirkolla.