Seurakunnan jäsenet päättävät seurakunnan asioista.
Tule mukaan vaikuttamaan!

Seurakuntaneuvosto on seurakunnan ylin päättävä toimielin

Seurakuntavaaleilla valitut luottamushenkilöt ovat seurakuntalaisten edustajia ja seurakunnan työntekijöiden kumppaneita. He ovat mukana päättämässä, vaikuttamassa, ideoimassa ja kehittämässä seurakunnan toimintaa seurakuntaneuvostossa. Seurakuntavaalit pidetään joka neljäs vuosi marraskuussa.

Seurakuntaneuvoston jäsenet 2023 - 2026:

Maritta Kirilä,  varapuheenjohtaja
Tapani Ala-Reinikka
Jaakko Nevanlinna
Jussi Seppälä
Ville Aro
Ritva Kallio
Ville Ojala
Anna Pesonen
Tuomo Ylhäisi

Puheenjohtaja kirkkoherra Mimosa Mäkinen

Keskeiset asiakirjat -sivulta löydät  myös tuoreimmat seurakuntaneuvoston pöytäkirjat sekä seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston ja yhteisen kirkkovaltuuston pöytäkirjat.

puheenjohtajan nuija

Yhteinen kirkkoneuvosto ja yhteinen kirkkovaltuusto päättävät seurakuntayhtymän asioista

Kauniaisten suomalainen seurakunta muodostaa yhdessä Grankulla svenska församlingin kanssa seurakuntayhtymän. Se tarkoittaa, että seurakuntien talous- ja kiinteistöasiat, tietohallinto, perheneuvonta, sairaalasielunhoito, yhteinen konserttitoiminta sekä hautatoimi kolumbaarion osalta hoidetaan seurakuntien yhteisinä toimintoina.

Näihin liittyvistä asioista päättävät yhteinen kirkkoneuvosto sekä yhteinen kirkkovaltuusto, joiden jäsenet ovat Kauniaisten suomalaisen seurakunnan ja Grankulla svenska församlingenin luottamushenkilöitä. Kumpikin seurakunta valitsee seurakuntavaaleilla joka 4. vuosi seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon omat edustajansa. Yhteinen kirkkovaltuusto puolestaan valitsee 1. ja 3. valtuustokauden alussa edustajat yhteiseen kirkkoneuvostoon.

Seurakuntayhtymän päätösvaltaa käyttää yhteinen kirkkovaltuusto. Yhteisen kirkkovaltuuston päätösvaltaa voidaan ohje- tai johtosäännöllä siirtää yhteiselle kirkkoneuvostolle, sen jaostolle ja johtokunnalle. Yhteisen kirkkovaltuuston päätöksellä päätösvaltaa voidaan siirtää myös seurakuntien seurakuntaneuvostolle.

Yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet

Kauniaisten suomalainen seurakunta kaudelle 2023-2026

Maritta Kirilä

Tapani Ala-Reinikka, yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja