Sururyhmä tukee surun keskellä

Sururyhmä on paikka, jossa saa puhua omasta surusta. Siellä on tilaa ilmaista erilaisi suruun liittyviä tunteita. Parhaimmillaan ryhmä tarjoaa kokemuksen kuulluksi ja ymmärretyksi tulemisesta. Yleensä jakaminen auttaa ja vie eteenpäivn surun tiellä.

Seurakunta järjestää sururyhmän viimeisen vuoden aikana läheisensä menettäneille. Ryhmässä käsitellään menetyksen aiheuttamaa surua yhdessä keskustellen, kuunnellen ja jakaen.

Ryhmä kokoontuu torstaisin klo 15.30-17.30 11.1., 25.1., 8.2., 22.2. ja 7.3. Sebastoksen toimitilassa, Kauniaistentie 11.

Ryhmää ohjaavat diakoniatyöntekijä Pirjo Luoma ja pastori Anna-Kaisa Tuomi.

Ryhmästä kiinnostuneita pyydetään ilmoittautumaan sähköpostitse kauniaisten.suom.srk@evl.fi tai soittamalla seurakuntatoimistoon, p. 050-500 9000. Ryhmä toteutuu 3-8 osallistujalla.

Keskusteluapua

Voit saada keskusteluapua elämän kriisitilanteissa, surussa sekä hengellistä tukea ja ohjausta seurakunnan papeilta ja diakoniatyöntekijöiltä. Tapaaminen voi olla kertaluonteinen tai jatkua useamman kerran. Pappien ja diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löytyvät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kuva Lea Tuovinen
Tukena surussa