Vapaaehtoisryhmä Martat ja Mariat leipovat ja myyvät ennakkoon tilattuja munkkeja 30.4.

YV-lipaskerääjä, jolla on partiohuivi.

Ostamalla munkkeja autat nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta.

Martat ja Mariat on lähetyksen ja kansainvälisen vastuun ryhmä

Piiri kokoontuu kirkon yläsalissa kerran kuukaudessa torstaisin kello 12-14 kulloinkin uuden, ajankohtaisen teeman äärelle. Ryhmän nimestä huolimatta myös miehet ovat lämpimästi tervetulleita!

Ryhmä osallistuu munkkien lisäksi muillakin tavoilla Yhteisvastuu-keräyksen toteuttamiseen. Piirin tavoitteena on tukea seurakuntamme nimikkölähettien työtä osallistumalla joulumyyjäisiin ja muihin lähetystapahtumien järjestämiseen.

Auta nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta Suomessa ja maailmalla.

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.
Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttä.
Kirkon Ulkomaanapu (KUA) auttaa maailman katastrofialueilla esimerkiksi mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä ammatillista koulutusta. KUA tekee työtä Ugandassa kuudella pakolaisasutusalueella. Koulutushankkeiden avulla parannetaan koulutuksen saatavuutta rakentamalla uusia ja turvallisia luokkahuoneita, järjestämällä kouluun paluuseen kannustavia kampanjoita ja lisäämällä tietoa koulutuksen tärkeydestä sekä jakamalla oppimateriaaleja ja hygieniapakkauksia.

TILAA OMASI:

050 3017028 (Pirjo) pirjo.luoma@evl.fi