Tukea tietosuojamurron ja kiristyksen uhreille

Kuvassa henkilö nojaamassa käsivarsiinsa

Tällä viikolla monen ihmisen elämä järkkyi, kun satoja Psykoterapiakeskus Vastaamon luottamuksellisia potilas- ja henkilötietoja vuodettiin internetin salattuun Tor-verkkoon. Terapiassa jaetaan yksityisiä, henkilökohtaisella tasolla merkittäviä kokemuksia, ajatuksia ja tuntemuksia, jotka on tarkoitettu käsiteltäväksi vain siinä hetkessä, ammattilaisen kanssa jaetussa vuorovaikutussuhteessa. Terapiassa käyminen tai minkä tahansa tuen, avun ja keskustelukumppanuuden hakeminen ammattilaiselta tärkeää ja normaalia itsestään huolehtimista - kenenkään ei pitäisi joutua häpeämään sitä tai pelkäämään tällaisia seurauksia. Tapahtunut tietomurto ja henkilökohtaisilla tiedoilla kiristäminen järkyttävät nyt monen apua hakeneen elämää.

Seurakunnassa olemme toinen toisiamme varten kaikenlaisten ahdistusten keskelläkin. Me rukoilemme kaikkien puolesta, joita tämä tilanne ja järkyttävä rikos koskettaa. Luottamuksellista keskusteluapua saa myös seurakunnasta. Kun mieltäsi painavat elämän huolet, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Yhteystietomme sekä tietoa keskusteluavusta ja erilaisista vertaistuen mahdollisuuksista löydät verkkosivuiltamme tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jos olet joutunut rikoksen uhriksi, ota yhteyttä poliisiin ja tee sähköinen rikosilmoitus asuinpaikkakunnan poliisille. Apua saa myös rikosuhripäivytyksestä, osoitteesta www.riku.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2020-10-25 10:31:18.0