Minun Raamattuni -näyttely ja Toivon puun istutus 1.10.

Reformaation merkkivuosi_THUMB.jpg

Sunnuntaina 1.10. järjestetään kirkolla kaksi tempausta reformaation merkkivuoden kunniaksi.

Keväästä alkaen seurakunnassamme on ollut meneillään Suomen Lähetysseuran Toivon puu -keräys, jonka tavoitteena on kerätä varoja 100 puun istuttamiselle Tansaniaan. Lähetysseuran yhteistyökumppani vastaa puiden istuttamisesta paikallisen yhteisön kanssa kuivuudesta kärsivälle Kishapun alueelle.

– Ilmastonmuutoksen seuraukset näkyvät jo Kishapussa. Kuivuus on suuri ongelma. Puiden istuttaminen ja uudelleenmetsitys sitovat kasvihuonekaasupäästöjä. Ne myös parantavat ja auttavat sitomaan maata. Paikalliset ihmiset toivovat puiden tuovan sateet takaisin, kertoo Suomen Lähetysseuran työntekijä Mikko Pyhtilä.

Toivon merkiksi ja muistoksi reformaation 500-vuotismerkkivuodesta  Kauniaisten seurakunnat istuttavat sisarpuun kirkon pihalle 1.10. messun päätteeksi. Tule siis mukaan istuttamaan Toivon puuta kirkon pihalle!

Puun istutuksen jälkeen kannattaa suunnata Minun Raamattuni -raamattunäyttelyn avajaisiin. Alatakkahuoneessa näytillä olevaan reformaation merkkivuoden raamattunäyttelyyn on koottu kokoelma seurakuntalaisten tuomia Raamattuja ja niiden tarinoita.
Tule tutustumaan erilaisiin Raamattuihin!

Näyttelyn aukioloajat:

su 1.10.                klo 11-14