Kirkonkellot soivat tukea ja rauhaa Ukrainalle hyökkäyssodan vuosipäivänä

ukrainan_rauhankellot.jpeg

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat kutsuneet seurakunnat ympäri Suomen osoittamaan tukeaan Ukrainalle Venäjän Ukrainaan hyökkäämisen vuosipäivänä perjantaina 24. helmikuuta. Tällöin kirkonkellot ympäri Suomen soivat tukea Ukrainalle kello 12.

"Venäjän laiton hyökkäys Ukrainassa jatkuu. Kärsimyksen ja uhrattujen ihmishenkien määrä on kestämätön. Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen. Sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa", kerrotaan piispojen viestissä.

Rauhankellot soivat myös Kauniaisten kirkossa sodan syttymisen vuosipäivänä, tänään perjantaina kello 12. Rukous Ukrainan ja ukrainalaisten puolesta jatkuu, muistamme sodasta kärsiviä edelleen tulevissa jumalanpalveluksissa ja rukoushetkissä.

"Kannustamme kaikkia muistamaan Ukrainaa rukouksissa, lahjoittamaan alueella toimiville avustusjärjestöille ja osoittamaan tukea Suomessa oleville ukrainalaisille", piispat kehottavat.

Rauhan Herra, suo rauha.

Rauhaa me kaipaamme niin.

Rauhan Herra, suo rauha.

Kaipaamme rauhaa, Herra, niin.

- Virsi 918

2023-02-23 07:58:18.0