Kauniaisten kirkon kirkkosukkien yhteisneulonta on alkanut

kirkkosukat sumennettuna kirkon lattialla

Kirkkorakennuksen sulkeutuessa remontin vuoksi 19.4., voi kirkon siirtää suoraan puikoille. 19.4. alkaa nimittäin Kauniaisten kirkon kirkkosukkien yhteisneulonta! Sukkamalli on suunniteltu Kauniaisten kirkon arkkitehtuuria, taidetta ja erilaisia yksityiskohtia inspiraationa käyttäen.

Yhteisneulonnalla kerätään varoja yhteisvastuukeräykseen siten, että jokainen voi maksaa osallistumismaksuna haluamansa summan keräykseen. Valmista sukkamallia saa vapaasti käyttää ja sukkia saa tehdä myös myyntiin, mutta toiveena olisi, että jokaisen sukkaparin ostaja lahjoittaisi valitsemansa summan joko yhteisvastuukeräykseen tai johonkin muuhun vastaavaan kohteeseen.

Yhteisneulonta toimii siten, että 19.4. alkaen tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin julkaistaan aina pieni pätkä ohjetta sekä facebook-sivullamme, että seurakunnan nettisivuilla. Yhteisneulonnassa valmistuvat sukat ovat pitkävartiset ja kooltaan noin 39/40. Suurin osa sukasta on kirjoneuletta. Osa sukan kuviosta tehdään silmukoiden valmiiseen sukkaan. Silmukointiosuuden voi halutessaan jättää tekemättä. Yhteisneulonnan jälkeen koko ohje on saatavilla seurakunnan nettisivuilta.

Ohjeeseen pääset täältä

Lämpimästi tervetuloa mukaan neulomaan!

2022-04-19 17:12:00.0