Granipäivän konsertti - Mustarastas -yhtyeen 30 v. juhlakiertue

to 23.5. klo 19.30 – to 23.5. klo 21.00
Mustarastas -yhtye

Kauniaisten kirkko

Perinteisessä seurakuntien tarjoamassa Granipäivän konsertissa pääsemme kuulemaan Mustarastas -yhtyeen 30 v. juhlakiertueen konserttia.

Folk-yhtye Mustarastas on aloittanut juhlakiertueen helmikuun alussa.

Myös uusi levy "Siluetti" on julkaistu tammikuussa.

Mustarastas -yhtye soittaa upeaa folkmusiikkia, jonka vuosikymmenten aikana yhteen hioutunut sointi on ainutlaatuinen. Akustiset kielisoittimet, viulu, nyckelharpa, haitari, tinapillit ja moniääninen laulu soivat kirkkaana ja kuulaana. Mustarastaalla on vahvasti suomalaiskansallinen sointi, mutta siitä on helppo erottaa myös irlantilaisen kansanmusiikin sävyjä.

Mustarastaan teksteissä yhdistyy usein Suomen kansanluonteen tummat sävyt ja kristillinen traditio, mutta kerronta noudattaa kansanmusiikille ominaista tarinointia. Laulujen vahvat tekstit koskettavat varmasti. Sävellykset ja sanoitukset ovat etupäässä Kari Haapalan käsialaa, mutta myös muiden yhtyeen jäsenten kädenjälki on vahvasti edustettuna.

Vuonna 2024 Mustarastas täyttää 30 vuotta. Yhtyeen juhlakiertue on alkanut helmikuun alussa ja jatkuu syksyyn saakka. Yhtye on julkaissut ensimmäisen levynsä 1994 ja uusin "Siluetti" -levy julkaistiin 1.1.2024. Se on yhtyeen 11. albumi.

Susanna Eronen - laulu, tinapilli

Kari Haapala - laulu, kitara

Laura Airola - viulu, nyckelharpa, taustalaulu

Kerttu Terri – haitari

Aki Hauru - kitara, mandoliini, irlantilainen busuki, taustalaulu

Tiro Rohkimainen - kontra&sähköbasso, taustalaulu.

• Nuorille Nuorille
  • Aikuisille Aikuisille