Maskisuositus seurakunnan toimintaan

Kasvomaskeja mustaa taustaa vasten

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL antoi suosituksen kasvomaskien käytöstä 24.9.2020. THL suosittaa käyttämään kasvomaskeja niissä julkisissa sisätiloissa ja yleisötilaisuuksissa, joissa lähikontakteja ei voida aina välttää. Suositus koskee myös kirkkoja ja muita seurakuntien tiloja.

Kauniaisten kirkon ja Sebastoksen toimitilan kävijämäärä on rajoitettu, jotta voimme huolehtia riittävistä turvaväleistä. Teemme parhaamme voidaksemme tavata kirkon tiloissa mahdollisimman turvallisesti turvavälit ja hygieniakysymykset huomioiden.

Suosittelemme käyttämään seurakunnan tilaisuuksissa kasvomaskia. Ota mukaan oma kasvomaski tilaisuuksiin tullessasi. Seurakunnan tiloissa saa myös pyydettäessä maskin, jos se unohtuu matkasta. Myös seurakunnan työntekijät käyttävät maskia tilanteessa, jossa turvaväliä ei ole mahdollista pitää, esimerkiksi ehtoollista jaettaessa.

Lisäksi on edelleen tärkeää huolehtia hyvästä käsihygieniasta. Ethän tule paikalle sairaana tai jos sinulla on hengitystieoireita. Näin suojaamme yhdessä toisiamme ja etenkin riskiryhmiin kuuluvia.

Huolehditaan kaikissa seurakunnan tilaisuuksissa omasta ja toistemme turvallisuudesta, mutta myös lämpimästä kohtaamisesta ja yhteydestä turvaetäisyyksien turvin. Sydämellisesti tervetuloa kirkkoon!

2020-09-26 09:29:00.0