Seurakunnan varhaiskasvatus ja perhetyö

Kirkon varhaiskasvatus ja perhetyö tukee kodin kristillistä kasvatusta ja lapsen kokonaisvaltaista kasvua kristillisen ihmiskäsityksen mukaisesti.

Seurakunnan varhaiskasvatuksessa toimitaan pienissä ryhmissä. Monipuolisessa toiminnassa otetaan huomioon lapsen sekä koko lapsiryhmän toiveet ja tarpeet. Lapsi saa tukea kasvulleen ja kehitykselleen vaihtelevan toiminnan kautta. Lapselle kaikki on uutta. Hän elää ja aistii elämäänsä kokonaisvaltaisesti. Leikillä on tärkeä merkitys seurakunnan varhaiskasvatuksessa. Tutustu tästä mitä Vasu kirkossa tarkoittaa.

Perhetyössä lähtökohtana on kunnioittaa jokaista perhettä sellaisena kuin se on. Yhtä ominaista tapaa elää lapsiperheen elämää ei ole, vaan perheen sisäiset vuorovaikutussuhteet, ajankäyttö, tavat ja olosuhteiden muutokset muokkaavat jokaisesta perheestä ainutlaatuisen. Tervetuloa mukaan toimintaan sellaisena kuin olet!

Lapsia kerhossa
Kuva: Kai Lindqvist

Varhaiskasvatuksen kerho - Orava-kerho

Kerhoajat

Ma klo 9-13

Ti klo 9-13

To klo 9-13

Pe klo 9-13

Perheet voivat hakea lapselleen paikkaa 1-4 päivälle viikossa 3-4 tunniksi.

Seurakunnan kasvatus on lapsilähtöistä ja aikuisen ohjaamaa kristillistä varhaiskasvatusta. Rento ja elämänmakuinen ilmapiiri toivottaa tervetulleeksi mukaan toimintaan. Hetken riemu ja uuden ihmettely ovat arjen kokemuksia. Yhteiset leikit, pelaaminen ja jutustelu tuovat lapselle iloa. Kun tehdään ja harjoitellaan asioita yhdessä, lapsi saa onnistumisen kokemuksia. Kerhon toiminta on monipuolista. Yhdessä retkeillään, lauletaan, jumpataan, luetaan satuja, käydään metsäretkillä, taiteillaan ja tutkitaan.

Kerhon aloittaminen tehdään pehmeästi lasta kuunnellen ja perheen tilanne huomioiden.

Kerhotoiminta on maksullista, ja siitä on mahdollista anoa maksuvapautusta taloudellisin perustein.

Kerho maksaa 50 euroa lukukaudessa niille, jotka kerhoilevat täydet 16 tuntia viikossa. Mikäli käy kerhossa vähemmän, on hinta 40 euroa lukukaudessa.

Kerhoa ohjaavat koulutetut varhaiskasvattajat.

Eeva Peltonen, lastentarhanopettaja ja kirkon varhaiskasvattaja.

Taru Laaksonen, lastenohjaaja ja kirkon varhaiskasvattaja

Kerhohaku

Syksyn 2024 kerhoon haku on päättynyt 15.3.2024. Hakemuksia tuli valtavasti ja jokaiseen kerhopaikkaa hakeneeseen perheeseen ollaan oltu yhteydessä. Kerhopaikkoihin ovat etusijalla kauniaislaiset lapset. Espoolaisille lapsille kerhopaikka voidaan taata puoleksi vuodeksi kerrallaan. Kerhoon voi hakea myös kesken kerhokauden.

Kerhoihin haetaan sähköisellä ilmoittautumiskaavakkeella, johon pääset tästä

Kerho kokoontuu Kauniaisten kirkon kerhorakennuksessa tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin päiväkerhon omissa viihtyisissä tiloissa. Kerholaiset ulkoilevat kirkon leikkipuistossa. Osoite: Kavallintie 3. Maanantaisin kerho kokoontuu Sebastoksen toimipisteessä Kauniaisten keskustassa osoitteessa  Kauniaistentie 11.

Lisätietoja

Lastenohjaaja Eeva Peltonen (lastentarhanopettaja) puh. 050 466 5505, eeva.peltonen(at)evl.fi

Lastenohjaaja Taru Laaksonen puh. 050 388 9434, taru.laaksonen(at)evl.fi

Kesäkerho - toimintaa alle kouluikäisille lapsille

Kesäkerhoa on jälleen kesällä 2024. Kesäkerho kokoontuu 3-6.6 sekä 10-14.6 arkipäivisin klo 9-13. Perjantaina 7.6 on perheretki Inkoossa sijaitsevaan kotieläinpuistoon. Ilmoittautuminen kesäkerhoon on nyt käynnissä. Ilmoittautuminen onnistuu laittamalla sähköpostia osoitteeseen eeva.peltonen(at)evl.fi. Kerhopaikat täytetään ilmoittautumisjäsjestyksessä.

Kesäkerho on tarkoitettu yli 2,5 vuotiaille alle kouluikäisille lapsille. Kesäkerhossa leikitään, askarrellaan, lauletaan, jumpataan ja ulkoillaan paljon. Jokaiseen kerhopäivään kuuluu omien kotoa tuotujen eväiden syöminen.

Kesäkerhon hinta on 20e ja siitä on mahdollisuus anoa vapautusta.

*Ekaluokkalaisten koulutielle siunaaminen ti 6.8. klo 18.30

Kokoonnumme klo 18.30 kirkon sisäpihalla.
Siellä laulamme ja leikimme hetken yhdessä.
Seurakunnan lasten kuoro Singing Suns esiintyy.
Sen jälkeen koulutielle siunaaminen sisällä kirkossa.

Yhteisen hetken jälkeen syömme jäätelöä. Mahdollisuus myös askarrella kynämaskotti ja valokuvata itsensä suurten siipien suojassa.
Paikalliset toimijat kertovat kouluikäisten harrastusmahdollisuuksista.

Tervetuloa koko perhe, kummit ja isovanhemmat!

Iloisiin tapaamisiin!

Kirkkonallet ja seurakunnan työntekijät

Piirretty aurinko. Puhekupla ilosta ja pieni poika nauraa kädet suun edessä. poika seisoo pellolla.
Orava-kerhossa ilo, leikki ja yhdessäolo ovat tärkeitä asioita.

Lapsi- ja perhetyöntekijä

Solmuja parisuhteessa -neuvoja. Vuorotteluvapaalla 15.4.-28.7. 2024