Usko ja rukous - elämäntapa

Usko ja rukous ovat elämäntapa, tie, jolla meidät on kutsuttu kulkemaan. Tällä tiellä emme ole yksin, vaan sillä kuljetaan yhdessä. Seurakunta on olemassa, jotta sinä voisit kulkea tätä tietä. Jotta luottamus, välittäminen, rohkeus ja elämänilo sekä yhteys toisten ihmisten ja Jumalan kanssa voisivat vahvistua sinun elämässäsi - missä ja keiden kanssa milloinkin kuljet.

Tältä sivustolta löydät tietoja mahdollisuuksista yhteisen uskon ja rukouksen kokemiseen Kauniaisten seurakunnassa. Uskon sisältöön voit pureutua tarkemmin Tutki uskoa -sivunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Seurakunnan esirukousta voi pyytää missä tahansa elämäntilanteessa. Sunnuntain klo 10 messussa rukoilemme kaikkien esirukouspyyntöjen puolesta. Voit jättää esirukouspyynnön kirkon aulassa olevaan esirukouslaatikkoon tai lähettää pyynnön sähköisesti täältä.

Messut ja jumalanpalvelukset

Seurakunnassa vietetään monipuolista messuelämää. Pääjumalanpalveluksemme on joka pyhä klo 10 kirkossa. Perhemessut ja konfirmaatiomessut ovat osa seurakunnan yhteistä juhlaa. Nuorten ja nuorekkaiden Granut-messuLinkki avautuu uudessa välilehdessä on kerran kuussa torstai-iltana klo 19 kirkossa. Meditatiivisia hiljaisuuden messuja järjestetään Sebastoksen kappelissa muutaman kerran syys- ja kevätkaudella.

Tervetuloa kirkkoon!

Vartin hartaus

Pistäydy hiljentymään maanantaina keskellä päivää Sebastoksen kappelissa. Hartaudessa palvelevat vapaaehtoiset ja seurakunnan työntekijät. Hartaus on maanantaisin kello 12:45-13:00.

Raamatunlukua ja rukousta

Raamattu on kertomusten kudos. Se ei ole yksi kirja, vaan kirjasto, joka on syntynyt yli tuhannen vuoden kuluessa. Raamattu kertoo ihmisistä erilaisissa elämäntilanteissa - ilosta, surusta, riemusta, tuskasta, kaipauksesta ja täyttymyksestä. Ihmisestä Jumalan maailmassa. Ja Jumalasta, joka lähestyy ihmistä.

Kauniaisten seurakunnassa on mahdollisuus tutkia Raamattua yhdessä muiden kanssa. Aikuisten raamattupiiri kokoontuu säännöllisesti joka toinen maanantai Sebastoksessa klo 18:30. Vuoden 2022 alusta kokoontuu myös päiväraamattupiiri joka toinen torstai klo 14 kirkon alatakkahuoneessa.

Seurakunnassa pidetään pääsääntöisesti myös kerran kaudessa raamattulentosarja.